tisdag 4 september 2012

Tisdag

Hörde mej själv säga till min kollega idag att jag tänker inte jobba övertid eftersom jag ska på vattengymnastik. Det lät bättre i mitt huvud men han inte hejda munnen. Kände mej efteråt som en 70-plussare med badmössa och vassa armbågar. Hursomhaver sitter jag nu i soffan med stramt ansikte och god självkänsla. Kalorierna som jag förbrände har redan ersatts iform av pepparkaka, varm choklad och en (läs två) näve (läs skålar) puffeli. Armadagar vad det är gott att vara!

Hösten är här och jag njuter. Tallona (ullstrumpor) har jag sökt fram, fleecetröjan på och brasa i spisen. Intet att förglömma varma chokladen och goda boken. Behöver boktips inför kommande höstkvällar, så om ni har några goda böcker att tipsa om så låt mej veta. Är inte intresserad av deckare, hemska thrillers och sånt som är allt för spännande. Läser gärna lite lättsamma, flummiga och 'based on a true story' böcker.

Nu blir det att krypa ner i sängen brevid han med stort H.

Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar