onsdag 2 oktober 2013

Hej världen, här är jag! Har just ätit fisksoppa med mina händer (och tår. Nästan) och några äppelbitar. Just idag försöker jag hålla mamma extra sysselsatt, tycker hon har blivit lite försoffad. Jag pillar lite i kontakterna, tuggar fjärrkontrollen och stoppar i mej lite småsten och löv i grovköket för det är ju lite kul när mamma måste avbryta sitt jobb.

De senaste dagarna har jag börjat sjunga. Älskar när det spelas musik i radion, då sätter jag mej på köksgolvet och sjunger högt! fast ännu bättre är det nog när pappa tar fram gitarren. Då får jag vara med och plinga lite också!

Idag vid matbordet blev mamma alldeles till sej av lycka, jag tecknade "gott" när jag åt. Men fattar inte varför mamma alltid frågar var lampan är!! Vet hon inte själv?! Börjar stackarn vara glömsk? Kanske jag ska låta henne sova om nätterna så hon börjar komma bättre ihåg... Nåja, det om det. Nu ska jag söka min napp och krypa upp i mammas famn. Ha så gott!

H. Emil





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar